2.1. Direcțiile Strategice de Sustenabilitate ale Autonom

Strategia de Sustenabilitate a Autonom este aliniată cu matricea de performanță a culturii organizaționale și cu principiile de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), urmărind deopotrivă și conformarea cu cele mai relevante strategii ale UE în domeniu.

Aceasta este construită în jurul a trei piloni: „Mediul înconjurător”, „Oameni și Comunitate” și „Afacere Sustenabilă și Guvernanță”, iar componenta de mediu reprezintă o direcție importantă pentru acțiunile și deciziile noastre viitoare.

2.1. Direcțiile Strategice de Sustenabilitate ale Autonom

strategy_sust

În ceea ce privește mediul înconjurător, atenția noastră se îndreaptă spre consumul responsabil al resurselor necesare desfășurării activităților noastre și scăderea impactului negativ cauzat de utilizarea flotei operaționale (leasing operațional și rent-a-car), emisiile aferente acestei flote, deși indirecte pentru Autonom, reprezentând 99% din amprenta totală de carbon a companiei. Ca urmare, principala noastră prioritate este reducerea emisiilor medii de carbon ale flotei operaționale cu 25% până în 2025 și cu 51% până în 2030, în special prin creșterea ponderii autovehiculelor verzi în flota operațională.

A doua direcție importantă pentru noi o reprezintă oamenii și comunitatea. Încă de la începuturile companiei, am urmărit să creăm un cadru în care oamenii se dezvoltă în fiecare zi și astfel, pot contribui la o schimbare pozitivă în comunitățile în care suntem prezenți, prin susținerea educației și prin reducerea impactului pe care îl avem asupra mediul înconjurător. Obiectivul stabilit a fost de a aloca minimum 2% din profitul net pentru susținerea proiectelor educaționale. În ceea ce privește evoluția oamenilor noștri, mereu am considerat că succesul lor atrage succesul companiei și de aceea și ne-am propus să susținem dezvoltarea acestora cu un minim de 50 de ore de training anual per angajat.

Nu în ultimul rând, pentru că ne dorim să construim un viitor sustenabil alături de partenerii noștri, am stabilit ca și acțiuni clare implicarea tuturor categoriilor de stakeholderi în proiecte comune în zona sustenabilității, satisfacția clienților (măsurată prin NPS) și creșterea numărului de procese digitalizate.

Strategia de Sustenabilitate a Autonom este disponibilă integral pe site-ul nostru, secțiunea Sustenabilitate. (www.autonom.ro/sustenabilitate)

Direcțiile strategice/Obiective estimate

PILONII Strategici de Sustenabilitate

Definiția KPI

Anul de referință 2020

2021

2022

2023

2025

2030

Obiective/ținte

Mediu

ENV 1 - Reducerea intensității operaționale a CO2 cu 25% până în 2025 și cu 51% până în 2030

Media WLTP gCO2/km pentru flota operațională

153,57

144,51

136,48

130,26

115,13

75,87

ENV 2 - Contribuția la o economie circulară prin atenuarea utilizării hârtiei în activitățile administrative și operaționale cu 10% pe an, obiectiv zero hârtie până în 2030

Tone deșeuri de hârtie/an

3,53

2,28

2,02

1,77

1,27

0

ENV 3–50% reciclabilitate pentru uleiul și anvelopele uzate până în 2030, începând cu 2021

%Tone deșeuri de ulei reciclate/an

0

10

15

20

30

50

%Tone deșeuri de anvelope reciclate/an

0

10

15

20

30

50

Oameni și comunitate

PEC 1 - Implicarea comunității în domeniul educației, dezvoltând proiecte cu impact ridicat. Investiție de minim 2% din profitul net în proiecte comunitare

%Total euro din profitul net

15

≥2

≥2

≥2

≥2

≥2

PEC 2 - Evoluează. Zilnic. Dezvoltarea personală a angajaților.

Numărul de ore de instruire/ FTE

38,6

≥50

≥50

≥50

≥50

≥50

Business sustenabil și guvernanță

SBG 1 - Afaceri conduse de transparență și simplitate, cu accent pe responsabilitatea sustenabilității. Rata ridicată de satisfacție a clienților

Scorul net al promotorilor

82

≥80

≥80

≥80

85

85

SBG 2 - Optimizarea resurselor și proceselor prin digitalizare

Numărul de procese/organizații digitalizate

3

4

5

6

6

10

SBG 3 - Vizibilitatea afacerii și conștientizarea mărcii

Top 5 în industria noastră RO

Top 5

-

**

-

**

**

Legendă:

Culoare verde = obiectiv atins

Culoare roșie = obiectiv neatins

** = Studiu de piață

Date despre performanțele noastre aliniate cu planul strategic se regăsesc în fiecare capitol care adresează progresul către țintele asumate pe piloni specifici.