Despre raport
Scopul raportului
Ne-am asumat cu multă încredere și ambiție o strategie de sustenabilitate cu obiective clare pe toate cele trei dimensiuni: business, mediu și social, cu un plan de acțiune concret care a intrat în implementare pas cu pas, începând cu anul 2021. Activând într-un sector sensibil, cel al mobilității, suntem conștienți de impactul negativ generat prin serviciile principale oferite, dar dorim să facem cunoscute eforturile noastre în direcția unei dezvoltări sustenabile a afacerii fără a afecta mediul înconjurător, precum și aportul nostru în comunitate pentru crearea unui impact pozitiv pe termen lung. În actualul raport veți descoperi inițiativele noastre din 2022 care ne conduc eforturile spre atingerea țintelor asumate.
Raportul cuprinde o compilare a performanțelor rezultate atât prin utilizarea indicatorilor calitativi cât și cantitativi, astfel încât părțile interesate să poată regăsi informații utile despre compania noastră. Acolo unde a fost posibil și am considerat că este relevant, am comparat indicatorii pe ani succesivi, inserând date anterioare anului de raportare 2022.
Angajamentul nostru de a raporta anual țintele propuse și indicatorii de performanță reprezintă un pas important al strategiei de a contribui la un viitor sustenabil, la o societate mai responsabilă și la o comunitate mai dezvoltată. La momentul întocmirii Raportului, societatea raportează în mod voluntar, nefiind supusă criteriilor obligatorii conform Directivei
Aria de aplicabilitate
Acesta este al doilea Raport de Sustenabilitate al Autonom Services SA (denumită în continuare ”Autonom” sau ”compania/organizație”), ocazie prin care transmitem publicului larg informații detaliate cu privire la activitatea entității principale, Autonom Services SA, din perspectiva impactului economic, social și de mediu, precum și o serie de indicatori-cheie de performanță non-financiară relevanți pentru activitatea noastră.
Perioada de raportare
Conform deciziilor interne, Autonom Service SA va raporta performanțele non-financiare anual, concentrând datele într-un raport de sustenabilitate lansat până la mijlocul anului subsecvent anului financiar încheiat.
Raportarea actuală cuprinde date calitative și cantitative cu privire la performanța Autonom Services aferentă anului 2022 (01 ianuarie 2022 - 31 decembrie 2022).
Referințe și linii directoare de raportare
Raportul a fost realizat urmărind metodologia propusă de Standardele GRI 2021 (Global Reporting Initiative)
Raportul respectă prevederile legislative naționale (cerințele Directivei 2014/95/UE, Ordinului Ministrului Finanțelor Publice 1938/2016 și Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 3456/2018) și a fost integrat considerând standardul aplicabil din industrie SASB (Sustainability Accounting Standard Board).
Indexul GRI & Indexul SASB, prezente la finalul raportului, indică tipurile de dezvăluiri cuprinse în prezentul raport, paginile din raport unde cei interesați pot regăsi informații despre dezvăluiri specifice.
Definirea cadrului de raportare
Raportul are la bază un proces de dublă materialitate, realizată extins la nivelul companiei. S-a analizat atât perspectiva impactului pozitiv sau negativ al activităților companiei în exteriorul organizației (perspectiva
Analiza s-a desfășurat în trei etape:
- Analiză pe lanțul valoric, cu actualizarea temelor materiale relevante industriei, a riscurilor și oportunităților, prin implicarea managementului organizației,
- Consultarea părților interesate interne și externe organizației pentru identificarea impactului pozitiv sau negativ adus de temele materiale relevante pentru organizație, desfășurată în luna februarie 2023,
- Interviuri one-to-one realizate atât cu managementul organizației cât și cu managementul unor clienți ai companiei. De-a lungul interviurilor s-a analizat relevanța pentru business a temelor materiale din perspectiva identificării unor riscuri și șanse sub forma unor influențe venite din exterior care ar putea afecta afacerea. S-au realizat patru interviuri cu funcții de management din interiorul organizației și două interviuri cu manageri din partea clienților Autonom.
Astfel s-a definit cadrul de raportare al performanțelor în sustenabilitate.
Nu am recurs la actualizări de date raportate la nivelul anului 2021 nefiind necesare corecții asupra celor prezentate în Raportul de Sustenabilitate anterior.
Prezentul raport a fost verificat intern și aprobat de CEO, în calitate de cel mai înalt organism responsabil de acuratețea datelor de performanță privind sustenabilitatea cât și de aplicabilitatea și relevanța lor pentru organizație. Performanțele raportate sunt în aliniament cu Strategia de Sustenabilitate a organizației și cu planul de acțiune pentru îndeplinirea obiectivelor asumate.
Expunerea datelor în conținutul raportului
Pentru Autonom este foarte importantă transparența cu privire la performanțele economice, sociale și de mediu. Creăm atât un impact direct cât și indirect în economie. Măsurăm progresul pentru a ne putea atinge țintele asumate. Acest raport are o structură aparte, concisă și structurată astfel încât cititorul să surprindă atât elementele calitative cât și cantitative ale performanței noastre. Pentru aceasta veți regăsi în raport pictograme specifice de interes care au o semnificație aparte.
Suport și asigurare externă
Pe tot parcursul acestui proces, Autonom a primit sprijinul extern al specialiștilor din echipa denkstatt România, o companie de consultanță cu experiență la nivel european, iar progresul către obiectivul principal asumat de compania noastră pe termen lung, în zona de emisii de carbon, a fost confirmat de către consultantul internațional Sustainalytics, prin raportul de verificare anuală disponibil la următorul link.
Mulțumim pentru că sunteți alături de noi
Le mulțumim celor care au contribuit la realizarea acestui raport, echipei interne Autonom, echipei externe de consultanți și nu în ultimul rând tuturor părțile interesate care sunt alături de noi. Sugestiile și implicarea activă a acestora constituie pentru noi elemente de dezvoltare actuale și viitoare, care vor conduce spre creșterea sustenabilă a business-ului nostru. O listă cu sugestii primite puteți găsi la capitolul 1.6. Implicarea și relația noastră cu stakeholderii (pag 45)
Contact
Pentru orice detalii sau informații suplimentare legate de conținutul acestui raport, vă invităm să ne scrieți la adresa de e-mail dedicată zonei de sustenabilitate în cadrul Autonom: green@autonom.ro, persoana de contact pentru întrebări și clarificări: Magdalena
Sediul Central Autonom Services SA, București
Calea Floreasca, nr 131-137, sector 1, clădirea Nusco, etaj 7
Sediul Central Autonom Services SA, Piatra Neamț
Str. Fermelor, nr 4
www.autonom.ro / www.autonom.com